Home Page
| ||
פרסומים בעברית
*ספרים מופיעים בגופן מודגש הוראת עברית כשפת אם וכשפה שנייה בלום, ש.(1967). מבעיות פישוט לשוני. בתוך ש. קודש ומ. חומסקי, (עורכים). לדרכה של העברית הקלה – קובץ מאמרים (עמ' 43-39). ירושלים: משרד החינוך והתרבות, המחלקה להנחלת הלשון ולהשכלתה. בלום,ש. (עורכת) (1970). ביבליוגרפיה (מבוקרת) של ספרי לימוד לעברית למבוגרים ולנוער שהופיעו בעשרים השנים האחרונות בארץ ובתפוצות. ירושלים: המועצה להנחלת הלשון ולמחלקה לחינוך ולתרבות בגולה של ההסתדרות הציונית. 80 עמ'. בלום, ש. ולבנסטון, א. (1978) תהליכים בפישוט לשוני. בלשנות שימושית, 1, 34-21.
תרגום
בלום, ש. (1976). מבעיות התרגום הספרותי לעברית. בתוך ר. ניר וש. קודש (עורכים), בלשון עמו: לחיים רבין במלאת לו 60 שנה (עמ' 23-9). ירושלים: המועצה להנחלת הלשון. בלום, ש. (1976). מבעיות התרגום הספרותי לעברית – ג' ד' סאלינג'ר: יום נפלא לדגי בננה. בתוך נ. רפאל, וב. פישלר (עורכים), כלשון עמו: אסופת מאמרים בבלשנות שימושית מוקדשת לחיים רבין במלאות לו שישים שנה, (עמ' 23-9 ). ירושלים: המועצה להנהלת הלשון.
שיח המדיה
בלום-קולקה, ש., וניר, ר. (1981). מיבנה המבע של ידיעה בתוך עיתון יומי: ניתוח השיח. הספרות - רבעון למדעי הספרות 31-30, 70-58.
בלום-קולקה, ש. (2000). שיח הגמוני, חתרני או פוליסמי? מקרה דיר יאסין. בתוך א. שורצולד, ש. בלום-קולקה, ע. אולשטיין (עורכות), ספר רפאל ניר: מחקרים בתקשורת, בבלשנות ובהוראת לשון(עמ' 222-199). ירושלים: כרמל.
בלום-קולקה, ש., קמפף, ז., וליבס, ת. (2003). לראיין את האויב? ראיונות עם פלסטינים בתקופת אינתיפאדת אל-אקצה. בתוך: י. שלזינגר ומ. מונצ'יק (עורכים). למ"ד לאיל"ש: קובץ מחקרים במלאות שלושים שנה לאגודה הישראלית לבלשנות שימושית (עמ' 77-61). ירושלים: צבעונים.
בלום-קולקה, ש., בלונדהיים, מ., והכהן, ג. (2008).מסורות של מחלוקת: ממשא ומתן של טקסטים תלמודיים לזירת השיח הפוליטי במדיה. בתוך מ. נייגר, מ. בלונדהיים, ות. ליבס (עורכים), סיקור כסיפור: מבטים על שיח התקשורת בישראל, לכבודו של יצחק רועה (עמ' 245-275). ירושלים: הוצאת ספרים ע"ש י.ל.מאגנס, האוניברסיטה העברית.
קמפף,ז. ובלום-קולקה, ש. (תשע"ב). "מרבה צער –מרבה עצמה: תפקודי 'מצטער' בשיח הציבורי והיומיומי בישראל. חלקת לשון: שי לחוה בת-זאב שילדקרט. גיליון 44-43: 392-367.
התפתחות פרגמטית בשפה ראשונה ובשפה שנייה
בלום-קולקה, ש., וחמו, מ. (עורכות ומחברות) (2010). ילדים מדברים: דפוסי תקשורת בשיח עמיתים. תל אביב: מט"ח.
בלום-קולקה, ש. (2002). מבוא: סוגות של שיח אורייני דבור – היבטים התפתחותיים ובין-תרבותיים. סקריפט,4-3 ,25-9. בלום-קולקה, ש., הוק-טגליכט, ד. (2002). תרומת שיח עמיתים בגן להתפתחות השיח האורייני: סוגות וכיולים. סקירפט, 4-3, 110-75. בלום-קולקה, ש. וויצמן, א. (עורכות) (2002). ילדים מדברים: אוריינות בסוגות של השפה הדבורה - גיליון מיוחד של סקריפט, 4-3. בלום-קולקה, ש., חביב, ט., אבני ח., וצימרמן, ח. (2002). "אמא של מי את?" התנסויות בתצפית אתנוגרפית של שיח ילדים. סקריפט, 4-3, 75-55. בלום-קולקה, ש. (2006). "אני אספר לך את כל הסיפור עכשיו": זמני דקדוקי וזמן בדיוני בסיפורי שיחה של ילדים. בתוך ר. בן-שחר,וג. טורי (עורכים). עברית שפה חיה: קובץ מחקרים על הלשון בהקשריה החברתיים-תרבותיים, כרך 4 (עמ' 53-33). תל אביב: המכון הישראלי לפואטיקה וסמיוטיקה ע"ש פורטר, הוצאת הקיבוץ המאוחד.
קמפף, ז., הוק-טגליכט, ד., ובלום-קולקה, ש. (2006). ילדים מספרים טלוויזיה. פנים, 37, 47-38. בלום-קולקה, ש. (2010). מפת הסוגות והכיולים בשיח עמיתים בגילי הגן ובית-הספר: עושר ומגוון תרבותי, חברתי ואקדמי. בתוך ש. בלום-קולקה ומ. חמו (עורכות), ילדים מדברים: דפוסי תקשורת בשיח עמיתים (עמ' 86-42). תל-אביב: מט"ח.
פרגמטיקה וחקר השיח
בלום-קולקה, ש., ניר, ר., וטובין, י. (עורכים) (1981). עיונים בחקר השיח: קובץ מאמרים. ירושלים: האוניברסיטה העברית, המרכז למחקר בלשני- שימושי.
שורצולד, א., בלום-קולקה, ש., ואולשטיין, ע. (עורכות) (2000). ספר רפאל ניר: מחקרים בתקשורת, בבלשנות ובהוראת לשון. ירושלים: כרמל.
חינוך לשוני אדר, ל., בלום-קולקה, ש., ניר,ר., איתור קשיים בהבנת הנקרא. ירושלים: המכון לחקר הטיפוח בחינוך. עמ' 64. בלום-קולקה, ש. (1985). לשון ההוראות בספרי לימוד: תנאים מכינים ותנאי ביצוע. בתוך צ. לם (עורך), בית ספר וחינוך (עמ' 64-57(. ירושלים: מאגנס. בלום-קולקה, ש. (1985). ניתוח השיח ופיתוח הבנת הנקרא בעברית. בתוך ר. ניר (עורך), הוראה אקדמית של העברית בת-זמננו: דברי הסדנה א (עמ' 13-7). ירושלים : המרכז הבין-ארצי להוראת תרבות ישראל באוניברסיטאות. בלום-קולקה, ש., ופלד, נ. (1992). בין דיבור לכתיבה: כתיבתם של ילדים בכיתות א-ג. מעגלי קריאה, 21, 127-111. פלד, נ., ובלום-קולקה, ש. (1997). דיאלוגיות בשיח הכיתה. חלקת לשון, 60, 24-28. ורדי, א., ובלום-קולקה, ש. (2006). השיעור כאירוע דיבור א-סימטרי: מבט על 'מבנה ההשתתפות' בכיתה הישראלית. בתוך ע. אולשטיין וע. קופפרברג (עורכות), שיח בחינוך: אירועים חינוכיים כשדה מחקר (עמ' 418-385). תל אביב: מכון מופ"ת.
בלום-קולקה, ש. (2008). שפה,תקשורת ואוריינות:קווים להתפתחות השיח האורייני. בתוך פ. קליין וי. יבלון (עורכים), ממחקר לעשייה בחינוך לגיל הרך (עמ' 155-117). ירושלים: הוועדה לבחינת דרכי החינוך לגיל הרך, האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.
ספרי לימוד, חוברות הדרכה ומאמרים פדגוגיים: הוראת עברית כשפת אם וכשפה למבוגרים
בלום, ש. (תשל"ב) כתב קול, סדרת שיעורים להוראת עברית בתכתובת, בליווי קלטות.
בלום, ש. וטרטנר, מ. (תשל"ב). הבעה מכוונת – חוברת עזר למורה. אולפן הקיץ, האוניברסיטה העברית, 41 עמ'.
בלום, ש. ואשורי, נ. (תשל"ג).ספרון לסטודנט א-ב. ירושלים: אקדמון.
בלום, ש. וטרטנר, מ. (תשל"ד). ספרון לסטודנט ג'. ירושלים: אקדמון.
בלום, ש. (1978). משלבים והוראת עברית. אורחות, 11-10, 25-11.
|
© All rights reserved to The Hebrew University of Jerusalem | Last Update 05-12-2012 |